tidak jauh darimu, aku menunggu




tidak jauh darimu, aku menunggu
- buat anak-anak yang menduduki STPM SPM

dengan apa lagi ingin kukatakan
sebagai tanda bagaimana aku ingin selalu berada
di dekatmu
dalam waktu kau sedang sarat melawan cabaran
telah tiba ketika
segala duga dan cabar melingkungimu
menguji fikir dan minda 
menguji sabar dan  tabah
menguji semangat dan bara juang 
kau sedang berhadapan
dengan segala yang payah 
dalam arus hidupmu

tidak jauh darimu, aku menunggu
menatap langit terbentang dan awan berarak
menyusun doa dan harap
semoga tuhan memberimu kekuatan
memudahkan segenap sugar
menitipkan tenang damai
di beranda jiwamu
begitu aku 
dalam perjuanganmu
menatap segenap gerak dirimu
luka atau bahagia
pahit atau manis
kerana tidak pernah ada yang lain
selain dari harapan
kau akan menggapai kejayaan

sabarlah anakku
bukan mudah membina peta bahagia
bukan mudah menggapai awan
tapi kau harus yakin dan percaya
segenap yang terbaik ada padamu
hanya dirimulah kekuatan
hanyalah dirimulah keyakinan

tidak jauh darimu, aku menunggu
kau menggapai kemenangan
ingin kulihat  senyum manis
buah ranum kejayaan
terukir di hatimu

selamat berjuang anakku sayang



Comments

  1. Bertabahlah dalam mengharungi musim peperiksaan itu nanti..

    ReplyDelete

Post a Comment