Alfatihah Rohani Yusoff

 Al Fatihah



 Al fatihah.. My lecture, pendidik yg tegas dan jujur, sentiasa memberikn komen yg jujur. Tokoh teater, sentiasa memberi nasihat dan membimbing aman ketika di aswara. Dh hbis blaja pun kami still keep in touch. My planning nk sambung master dan dibimbing oleh dia. Tapi sayangnya Allah lebih syg kn nya. Dpt tgk dia di hosp dan akhirnya dia pergi jua menghadap ilahi. Moga guruku di tmptkn bersama org2 yg beriman. To Sofia Jaafar be strong . Ur mom such a good women and good teacher. I miss rohani yusoff so much. Tq kerna menjadi pendidik kami.

sumber fb aman nassim


 ROHANI YOUSOFF

Dialah pelakon teater saya ini
Dialah terjemahkan naskah ini ke Inggeris
Sekarang dia telah dijemput Allah
Kembali ke Alam Abadi
Tentu Allah sediakan tempat terbaik
Untuk dia di sana - di Taman Syurgawi
Selamat berhijrah Rohani Yousoff
Dan sabar dan tabahlah anakanda Sofia Jaafar
Saat ini, itu sangatlah diperlukan
Uncle tahu kekuatan itu ada dalam dirimu Sofia
Kamu pasti kuat melalui saat duka ini





fb shamsudin osman


Aktivis teater Rohani Yusof kritikal akibat strok

SAHARUDIN MUSTHAFA

21 Februari 2017



KUALA LUMPUR 21 Feb. - Aktivis teater terkenal, Rohani Yusof kini berada dalam keadaan kritikal di unit rawatan rapi (ICU) Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini akibat diserang strok.

Beliau yang juga pensyarah di Universiti Malaysia Terengganu dimasukkan ke PPUM pada Jumaat lalu.

Menurut anaknya, Sofia Jaafar, ibunya yang berusia 68 tahun kini sedang dipantau secara rapi oleh doktor.

"Ibu saya berada dalam keadaan kritikal. Doktor mengesahkan beliau mengalami strok," kata Sofia kepada Utusan Online ketika dihubungi sebentar tadi.

Sofia berkata, sehari sebelum kejadian, Rohani sepatutnya berada di Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) kerana ada tugasan, bagaimanapun, keadaan ibunya sangat lemah pada hari berkenaan.

"Pada hari Jumaat ibu semakin lemah dan saya membuat keputusan untuk merujuk ibu ke PPUM. Selepas pemeriksaan doktor mendapati ibu mengalami strok dan keadaannya semakin kritikal pada saat ini. Ibu juga kini bergantung pada bantuan pernafasan," ujar Sofia lagi.

Rohani yang juga ibu saudara kepada aktres Ida Nerina merupakan pengarah teater yang disegani seangkatan dengan tokoh-tokoh ternama lain seperti Tan Sri Johan Jaaffar, Datuk Rahim Razali dan Datuk Faridah Merican. - UTUSAN ONLINE

utusanonline


Comments