utusan melayu

Selamat Tinggal Jiwaku
Utusan Melayu.
2 Mei 2000 – 9 Oktober 2019

Hari kedua bergelar “Penganggur” selepas aku dan rakan-rakan dihalau secara korporat dari Universiti yang aku huni sejak 19 tahun yang lalu. Tiada majlis perpisahan, hanya salam dan pelukan perpisahan sesama rakan yang sama jiwanya.

Tiada perkataan yang dapat mengambarkan bertapa kuatnya perasaan sedih dan kecewa ketika memandu keluar dari intitusi KERAMAT BANGSA MELAYU itu kelmarin.
Syarikat yang ditubuhkan atas air mata keringat Marhaen Melayu, ditutup oleh tangan Bangsawan Melayu.

Apa nasib kami seramai lebih 800 orang ini seterusnya?
Tunggu hingga 30 Oktober 2019 nanti.
Hari itu bakal penentu, adakah kami akan DIZALIMI atau kami akan diberi pampasan yang sewajarnya.

Apa sahaja keputusanya, aku tetap bangga menjadi sebahagian sejarah Utusan Melayu walaupun air mata dan keringat yang gugur untuk syarikat ini dilayan tanpa kasih sayang dipenghujungnya.

Kepada semua rakan-rakan Utusan.
Selamat Maju Jaya, semoga Allah mengantikan rezeki dan tempat yang baik kepada kita selepas ini.

Kepada rakan-rakan yang menghubungi aku bertanya khabar, berkongsi kesedihan.
Terima kasih, itulah sokongan moral bagiku. Allah sahaja yang mampu membalasnya.

Disaat Utusan berakhir hayat operasinya, jiwa 800 dari kami menalkinkannya dengan air mata.

Allah menguji tanda dia sayang.
Selamat Tinggal Jiwaku Utusan Melayu.
Aku tanam sejarah dan namamu jauh didalam hati ini.

Aku tutup nukilan ini tanpa NOKTAH



fb saifol bakhtiar

naskah terakhir ....



Comments