aku ingin




AKU INGIN

aku ingin pulang ke dalam masa lalu
ketika segalanya menjadi biruan ombak
kejujuran menerima dan memberi
hati yang mengerti dan  menatap jauh
segala liku dan onak sakit 
kita yakin akan berjaya melalui sempit lorong itu
dan kau akan berpaut di bahuku
dan aku akan memegang tanganmu
bersama dan tak akan pergi

aku ingin mengesat sukar
yang berdamping dan bergayut panjang
tak mau lagi melihat segala sulit
melilit sakit tubuh dan jemarimu
aku bukan pemberi bahagia
 tetapi seupaya diriku ingin benar
untuk menjadikan kau senyum selalu
dan tenteramlah 
lupakanlah payah itu
dalam sunyi malam sebegini

aku ingin kembali
menjadi diriku yang kau percaya dan yakini
kerana aku tahu bagaimana
kau sedang mendamaikan hatimu
tapi ada yang tak bisa kau lenyapkan
sakit dan guris masa lalu
dan aku menunggu
untuk waktu yang lebih jauh
penawar dan penyembuh
segala itu

kerana sebelum
aku mengunci kata dan menutup pandang
biarlah dapat kusebutkan sekali lagi
bahawa kau yang terbaik
dan terindah bagiku





Comments