takkan habis



takkan habis

takkan habis sejuta kata untuk menceritakan tentangmu
takkan habis sejuta rasa untuk meraih kasihmu
walaupun apa yang kau inginkan
aku selalu ada untukmu
kelak untuk apa kau ada
menjadi bahu dan bantal mimpiku
menjadi jalan dan bangun jasadku
menjadi bahagian terindah sempurnakan aku

takkan habis sejuta airmata untuk kutangiskan tentangmu
takkan habis sejuta luka menjadi liang piluku
walau segala begitu 
aku selalu ada untukmu
kau dalam panjang mimpiku
menjadi rumah dan aspal jiwaku
jendela tempat aku menyaksikan bahagia
 menjadi bahagian terindah sempurnakan aku

tak kan habis sejuta puisi untuk kutulis tentangmu
tak kan habis sejuta buku untuk kubaca jiwamu
seandai kau ada membenciku
tinggalkan sedikit kenangan
di jurai hatimu
kelak dalam hari paling sunyi dirimu
aku ingin menjadi bahagian terindah
sempurnakan kamu 
kerana
takkan habis
cintaku untukmu

Comments