Nisya Khaleed ke Putrajaya

SELAMAT PAGI MALAYSIA’ : TEATER PATRIOTISME ‘NISYA KHALEED’

foto che murad

RTM, Angkasapuri, Kuala Lumpur, 23 Mac 2016 – Biro Tatanegara (BTN), Jabatan Perdana Menteri (JPM) dengan kerjasama Dewan Budaya, Universiti Sains Malaysia (USM) akan menganjurkan pementasan semula Teater Patriotisme ‘Nisya Khaleed’ pada 27 Mac 2016 (Ahad) bertempat di Auditorium Blok B1, Kompleks JPM, Putrajaya. Menerusi temu bual ‘Selamat Pagi Malaysia’ di RTM1 pada jam 8.30 pagi tadi, YBhg. Datuk Haji Ibrahim Saad, Ketua Pengarah BTN berkata pementasan teater ini merupakan salah satu inisiatif baru penjenamaan semula BTN bagi menyampaikan mesej patriotisme secara meluas dengan pelbagai pendekatan yang lebih berkesan dan menarik minat ramai.

Di samping itu, ia dapat mewujudkan serta mengukuhkan jaringan hubungan dan kerjasama antara agensi-agensi strategik BTN yang bakal hadir pada pementasan tersebut.

Temu bual tersebut turut dihadiri oleh penulis dan juga pengarah teater ‘Nisya Khaleed’, Encik Ahmad Hashim atau nama penanya Senibayan serta pelakon wanita utama yang memegang watak Nisya Khaleed, Syahidatul Munirah Badrul Munir. Teater yang membawa mesej kekejaman dan sarat dengan isu kemanusiaan ini amat sesuai dipentaskan kepada khalayak supaya mereka dapat memahami erti dan makna jihad yang sebenar. Selain itu, ia juga sesuai untuk tatapan umum dalam usaha memberikan kefahaman tentang bahayanya kegiatan terrorisme.

btn



Nisya Khaleed di Putrajaya menampilkan beberapa penampilan istimewa  seperti Khalid Salleh, Sabri Yunus dan Azmeer.


Pastikan temujanji anda

8.30 malam
 27 Mac 2016 di Auditorium 
B1, Kompleks Jabatan Perdana Menteri, Presint 1, 
 Putrajaya 
anjuran Dewan Budaya USM, Bahagian Hal Ehwal Pembangunan Pelajar 
dan Alumni (BHEPA) USM 
dengan kerjasama Biro Tatanegara 
dan Penang Opera

Comments