malam puisi damai


Firdaus Abdullah


SN Datuk Dr Zurinah Hassan


Ahmad Sarju

Malam Puisi Damai 26 Februari Ini
24 Feb 2016
Oleh: Shaiful Nizam

KUALA LUMPUR: Malam Puisi Damai yang bertemakan “Memperkasa Kepimpinan, Memartabatkan Bangsa” bagi melahirkan rasa hati, sokongan dan dokongan sasterawan dan seniman terhadap pemimpin negara akan berlangsung pada 26 Februari ini bermula jam 8.00 malam di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Shah Alam.

Malam puisi tersebut bakal dimeriahkan dengan deklamasi puisi oleh Sasterawan Negara yang baharu, Datuk Dr Zurinah Hasan; mantan senator, Datuk Dr Firdaus Abdullah; Pengerusi Tetap Persatuan Penulis Nasional (PENA), Dr Ibrahim Ghafar, Yang Di Pertua Persatuan Penulis dan Kebajikan Negeri Selangor (KEMUDI), Abu Hassan Ashari Abas; Timbalan Yang Di Pertua Majlis Kebudayaan Selangor, Zainal Mohd Jais; Tokoh Pemimpin Siswa 2013, Ju Ariana Ibrahim dan mantan Presiden Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan, Muhammad Anas Misbahudin. Turut menyerikan lagi acara ialah persembahan nyanyian daripada Daqmie, Sheqal, Kopratasa dan Fazleena & The Lasykar.

Program sempena Karnival Karangkraf 2016 anjuran Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) dan Kumpulan Karangkraf dengan kerjasama MySuara TV turut disiarkan secara langsung di rangkaian MySuara TV dan MySuara FM.



mysuara

Comments