membalas jasa ayah

'Dulu aku malu ayah bawa lori sampah'
11 Oktober 2015


Gambar Klanarong sujud di kaki ayahnya yang menjadi viral di media sosial.

BAGI menzahirkan rasa terima kasih anak kepada seorang ayah yang membesarkannya sehingga berjaya, seorang siswazah dari Thailand bersujud di kaki ayahnya selepas dia berjaya memperoleh ijazah.

Memetik laporan Bangkok Post, siswazah tersebut, Klanarong Srisakul melakukannya di hadapan lori sampah yang menjadi punca pencarian bapanya untuk menampung kehidupan mereka sekeluarga.

"Dulu aku selalu berasa malu dengan ayah dan sering bertanya mengapa ayah saya tidak seperti bapa rakan saya yang lain.

"Bapa rakan aku bekerja di pejabat dan ada yang memakai seragam askar dan polis," luah Klanarong di laman sosial Facebook milknya.

Perkongsian itu menyebabkan gambar dia sujud di kaki ayahnya menjadi viral di Thailand.

Menulis dalam kapsyen itu lagi, Klanarong berkata, tindakan dia sujud di hadapan ayahnya adalah sebagai tanda membalas jasa.

"Ini cara aku mengucapkan terima kasih dan membalas setiap keringat, air mata dan saat bahagia bersama ayah.

"Sekarang saya membalas setiap pengorbanan ayah, aku kini tidak lagi malu dan sangat bangga dengan ayah," katanya.

sinar harian

Comments