rossa di istana budaya


Agungnya sebuah kasih sememangnya tidak berbelah bagi dan tiada batasannya, kerana ianya adalah milik semua. Cinta bukan datang hanya dari golongan artis, hartawan dan dermawan malah tidak mungkin ianya hak milik pihak tertentu sahaja. Akan tetapi Rahsia KEAJAIBAN CINTA ditujukan khusus buat semua golongan perempuan yang menyambut Hari Ibu di seluruh dunia. Rahsia kasih dan sayang kepada perempuan yang bergelar ibu harus ada di sanubari kita semua", kata Dato' Rossa (Sri Rossa Roslaina Handiyani), Penyanyi Nombor 1 Indonesia yang akan membuat persembahan utama MALAM KEAJAIBAN CINTA yang dijadualkan pada 22hb dan 23hb Mei 2015 bermula jam 8:00 malam bertempat di Panggung Sari Istana Budaya.

Persembahan istimewa pada malam itu nanti pasti akan memukau para hadirin. Acara yang telah disusun pada malam itu akan menjanjikan suatu persembahan unggul yang tidak dapat dilupakan oleh tetamu MALAM KEAJAIBAN CINTA yang hadir.

Malam Keajaiban Cinta sangat besar nilainya kerana Dato' Rossa merupakan Artis Wanita Solo Pertama Indonesia yang membuat persembahan di Pentas Istana Budaya dalam sejarah penubuhan Istana Budaya.

Tiket untuk menonton persembahan ini boleh didapati secara online di www.AirAsiaRedtix.com dengan harga RM78, RM108, RM218, RM238, RM258, RM278, RM338 dan RM518. Harga ini tidak termasuk caj GST.

Selain itu tiket boleh dibeli di Rock Corner The Gardens, KLCC, Subang Parade dan The Curve. Tiket juga dijual di Victoria Music di Sg.Wang, Amcorp Mall, dan Tropicana Mall serta di Box Office Istana Budaya. Bagi pembelian di Pulau Pinang pula, tiket boleh didapati di di Artist Gallery, Gurney Plaza dan Artist Gallery, Queensbay Mall.

sumber 




Artis Baharu Tidak Buat Rossa Tergugat
Oleh: FERIDE HIKMET ATAK
24 April 2015 

KUALA LUMPUR: Penyanyi Indonesia Datuk Rossa menyifatkan kehadiran bakat-bakat baharu di negaranya tidak pernah menggugat dia sebagai seorang penghibur popular.

Rossa atau nama sebenar Sri Rossa Roslaina Handiyani berkata, dia tidak perlu berasa takut untuk bersaing memandangkan sudah mempunyai liga yang tersendiri.

"Pengalaman saya jauh lebih besar daripada penyanyi-penyanyi muda sekarang dan saya tidak perlu takut dengan mereka.

"Sebaliknya saya anggap ia satu saingan yang sihat tambah pula penyanyi-penyanyi muda zaman sekarang mempunyai gaya nyanyian yang unik dan tersendiri," katanya.

Rossa ditemui pada majlis pelancaran konsert solonya Malam Keajaiban Cinta di Istana Budaya di sini pada Khamis.

Hadir sama Ketua Pengarah Istana Budaya, Datuk Mohamed Juhari Shaarani.
Rossa (bawah - dua dari kanan) bersama mereka yang terlibat dalam konsertnya yang bakal berlangsung pada Mei depan.
Dalam pada itu tambah penyanyi yang popular dengan lagu Tegar ini, kehadiran penyanyi-penyanyi baharu juga memberikan inspirasi dalam memperbaiki lagi mutu persembahannya.

Sementara itu, mengenai konsert Malam Keajaiban Cinta, ia bakal berlangsung pada 22 dan 23 Mei depan di Panggung Sari, Istana Budaya.

Rossa merupakan penyanyi Indonesia pertama mengadakan konsert solo di pentas bertaraf berprestij itu.

"Saya terkejut apabila pihak Istana Budaya menghubungi saya menawarkan mengadakan konsert di pentas berprestij itu.

"Ia satu penghargaan besar dan semestinya saya mahu tampil dengan kelainan berbanding persembahan-persembahan saya sebelum ini," ujarnya.

Konsert tersebut dianjurkan oleh Airish Events dengan kerjasama Mask Team.

Tiket dijual dengan harga RM78, RM108, RM218, RM238, RM258, RM278, RM338 dan RM518.

Ia boleh ditempah menerusi laman rasmi www.airasiaredtix.com

mstar online


Comments