19 Apr 2015

lagu dan inspirasi




Lagu dan inspirasi. 

Lagu meninggalkan pengaruh besar dalam jiwa insan. Apalagi sekiranya lagu-lagu itu mampu membawa kesan kejiwaan yang mendalam terhadap pendengarnya. Kesan yang terlahir adalah keutuhan rasa dan kekuatan semangat yang menggerakkan potensi dan memberi pengaruh kepada tindakan dan fikiran.

Bukan saja lagu hadir dalam irama dan rentak yang indah tetapi lirik yang membangkitkan perjuangan, menghumban rasa sakit dan luka. Ia berupaya menjadi kekuatan baru yang merentakkan gerak baru kehidupan.

Antara lagu yang memberin inspirasi adalah lagu Perjalanan Hidup. Bagaimana lagu ini mengajak kita percaya kepada diri dan kemampuan untuk kembali merungkai segenap sulit dna sukar yang diterima

perjalanan hidup




Lagu Senandung Hidup pula mengajak kembali kita merenung dan muhasabah diri. Tidak ada kesempurnaan hidup ini dan kita harus menjalani perjuangan hidup dengan pengorbanan dan yakin  diri.
Senandung Hidup


Lagu Suci Dalam Debu adalah warna-warni perjalanan hidup manusia. Tidak semua mudah untuk menggapai kejayaan. Banyak halangan dan cabaran yang perlu dirempuh dengan jujur dan berani. Jangan menyerah akan segala luka dan payah kerana kekuatan diri dan keikhlasan membawa kita ke puncak kejayaan. Belajarlah untuk menerima apa saja cabar hidup kerana kekuatan jiwa dan semangat membawa cahaya terindah dalam hidup

Suci Dalam Debu


Keinsafan adalah lagu yang mengajak kita untuk merenung jauh ke dalam sanubari tentang benar dan salah, hitam dan putih segala yang kita lalui. Waktu tidak panjang dan kita harus kembali ke jalan yang satu, untuk kembali ke jalan kebenaran.

Keinsafan





Manakala Standing In The Eyes Of The World adalah  lagu semangat dan kebangkitan jiwa. Penuh inspirasi untuk tidak mudah menyerah dan tertewas tetapi berusaha untuk menjadi yang terbaik dan meraih kejayaan.

Standing in the eyes of the world




Terakhir adalah Khusnul Khotimah. Sebuah lagu yang menggegarkan jiwa untuk kita membuat introspeksi diri. Lagu yang menggoncang sukma dan mengingatkan kita tentang tiada yang abadi selain Allah dan kita kita hanya sementara. Ia menyatukan dalam rasa insaf dan sedar jiwa serta alir airmata...

khusnul khotimah


 Barangkali lagu-lagu ini mampu membuka lembaran baru hidup kita.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 mimbar kata, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena