aku ingin kau berlari


aku ingin kau berlari

aku ingin kau berlari
mengejar taburan bintang impian
membuang gelap dan kelam membalut
sepantas mana kakimu mampu kaugerakkan
berlarilah dengan segala kekuatanmu
dengam segala rumpun semangat dan jalur hasrat
tanggalkan segenap selubung ketewasan di sini
tinggalkan semua pilu dan ragu di atas butiran pasir itu
lepaskan semua itu
sinar telah datang mengemudi harapmu
lenyapkanlah kenang pada suram lalu
aku ingin kau berlari
bebaskan dirimu dari renda kegagalan

aku ingin kau berlari
merebut bahagia merebut kemanisan
yang terbentang di langit jauh
biarlah berada dalam genggammu
dan di situ kau akan ukir senyuman
mengindahkan wajahmu
bagai cerah pagi
kerana begitulah perjuangan
kau harus memiliki
segenap yang terukir 
dalam imbau mimpi

aku ingin kau berlari
semakin kau menjamah kemenangan
semakin kau pergi
dari tatapku
biarkanlah begitu
kerana aku selalu berdoa
untuk kejayaan itu 


Comments