500,000 menjadi tetamu


As-Salam dan sejahtera selalu

pagi jumaat yang cerah
syukur ke hadrat Allah
yang memungkinkan segalanya

entri ini ditujukan kepada semua
pengunjung
Mimbar Kata
kalian telah memberi kekuatan
dan semangat untuk saya terus menulis
dengan menggunakan segala daya kreatif yang ada

saya hanya memilih
bahasa, seni dan sastera
sebagai niche blog ini
alhamdulillah
masih ramai yang berminta untuk 
menatap dan singgah
semua itu
sungguh bermakna untuk saya

pagi ini
saya menerima pengunjung ke 500,000
suatu yang begitu  besar untuk saya
persis sinar mentari
cerah menerangi pantai
begitu keriangan yang ada
atas segala penerimaan  itu

saya tidak mampu
berbuat lebih dari itu
sekiranya blog ini kosong dan ditinggalkan
itu pada mulanya 
siapalah lagi yang masih selesa dengan seni, budaya dan sastera
tetapi sekali melangkah
saya gagahi juga
memijak pasir yang luas

terma kasih teman-teman
yang meletaakkan saya di bloglist blog masing-masing
terharu dengan segala itu
saya hanya bisa ungkapkan
terima kasih

 terima kasih
selamat menyambut hari raya aidil adha
maaf zahir batin
saya bukan siapa-siapa
hanya Mimbar Kata

3 Oktober 2014


Comments